Er du klar til at svinge ketcheren, grine med gamle og nye venner og få pulsen op i et fællesskab, hvor alle er velkomne? Så er du kommet til det rette sted!
Hos RBC tilbyder vi badminton for alle – uanset alder, niveau eller erfaring. Fra de yngste fjerboldshelte på 4 år til erfarne seniorer, der stadig elsker at spille. Vi har plads til både motionister, turneringsspillere og dem, der bare vil hygge sig med en god gang badminton.
MiniTon (4–8 år) – Forældre og børn træner sammen med sjove lege og motoriske øvelser. Prøv to gange gratis, og få en startpakke med ketcher, t-shirt, drikkedunk og plastikbold.
Ungdomshold (8–16 år) – Fra nybegyndere til øvede spillere. Vi tilbyder prøvetræning to gange, så du kan finde det hold, der passer bedst til dig.
Voksenfjer & +65 – For motionister, der vil spille med andre på samme niveau. Vi tilbyder både faste hold og mulighed for at leje baner.
Senior badminton – For erfarne spillere, der ønsker at træne én,to eller tre gange om ugen. Vores dygtige træner sørger for træningen og sætter holdopstillingerne.
Baneudlejning – Ønsker du at spille med vennerne, men har ikke et fast hold? Vi tilbyder leje af baner mandag, onsdag og fredag. Vi har både baneudlejning på sæson- og timebasis.
Fællesskab – Vi dyrker det gode fællesskab og tager godt imod nye medlemmer.
Inklusion – Alle er velkomne, uanset niveau eller alder.
Sjov og udvikling – Vi kombinerer træning med sjove aktiviteter og sociale arrangementer.
Erfarne trænere – Vore trænere er kompetente og engagerede.
Ordinær generalforsamling ved Ringe Badminton Club
Onsdag d. 13-08-2025 kl. 17 i mødelokale 2
Dagsorden:
1. Valg af dirigent
2. Aflæggelse af beretninger
3. Forelæggelse og godkendelse af det reviderede regnskab.
4. Behandling af forslag
5. Forelæggelse af budget samt godkendelse af kontingent
6. Valg af:
a. Bestyrelsesmedlemmer
b. Suppleanter
c. Revisorer - For at kunne udøve revisorhvervet, skal man på revisionstidspunktet være medlem.
7. Eventuelt
Ad. 1) Valg af dirigent
Bestyrelsen foreslår René Frederiksen – han er valgt.
Generalforsamlingen er varslet 14 dage før på Facebook. – Tidspunktet har været skrevet forkert i mail fremsendt til medlemmer, det er bestyrelsen bekendt med.
Ad. 2) Forelæggelse og godkendelse af beretninger
Generelt
Skiftet system til Zakobo – har givet en udgift i år, men skulle spare klubben for kontingent fremover, fordi det er gratis (noget DBF tilbyder). Derfor kan folk ikke tilmelde sig til diverse træninger eller baner endnu.
Vi har fået et sponsorudvalg (bestående af Lars C., Marius og Martin) De har bl.a. stået for gaver til juleturnering og natminton. Vores arrangementer er dyre at holde, fordi både hallejen og boldene er stiger, så det er en stor hjælp hvis vi kan få sponseret fx mad, drikkelse eller bolde til et arrangement.
Hallejen stiger med 5 %
Boldene stiger med ca. 21 %.
For at sparre udgifter, har vi valgt at rykke seniortræningen en time frem om onsdagen, på den måde spare vi en times halleje om ugen (der var kun udlejet 2 baner de sidste mange sæsoner).
Vi har været rekord mange afsted til Tinderbox i år (tak til Lene og Mette) og det har givet godt i klubkassen.
Martin vil spørge Heartland om vi kan få en tjans hos dem til juni 2026, så vi også kan tjene penge der.
Klubturnering har vi valgt at køre på tværs i hele klubben, således at man bliver blandet med nogle man ikke spiller med normalt – det er bestyrelsens oplevelse at det er positivt mødt.
Motion og 65+
For motion er banebookingen om onsdagen fra 19-20 ikke længere muligt.
Fordi vi er overgået til et nyt system, så kan vi ikke overføre de samme baner som man spillede på i forrige sæson, så det er ”først til mølle”.
65+ har fået ½ time længere træning om mandagen.
Ryslinge og Ringe har en aftale om at kunne træne sammen, det har i tidligere sæson ikke været den store succes, men vi prøver igen i denne sæson.
Spørgsmål til hvordan man betaler for banerne – det er vigtigt at alle på banen bliver tilmeldt klubben, så de både kan få informationer tilsendt, samt indgår i medlemsindberetningerne.
Martin vil være til rådighed en dag, så man kan få hjælp til at blive oprettet i det nye system.
Senior
Denne sæson havde vi 6 hold. Desværre havde vi en del skader og afbud af andre grunde, så derfor har det været rigtig svært at sætte alle hold.
1. holdet spillede i kredsserien og er blevet oppe.
4+2 holdet er gået godt
3 herrehold har haft mange kampe.
Næste sæson har bestyrelsen i samarbejde med træner valgt at droppe H-rækken C, da vi der ikke har været så stor tilslutning og vi skal spare penge på halleje og bolde.
Senior får ros for at spare på bolde – vi er gået 1/3 del ned i forbrug.
Pga. stigning i boldpriserne har vi valgt at købe halvt/halvt af rør, hvor nogle er billigere (og måske dårligere), så vi vil gerne have feedback fra seniorerne om den løsning kan bruges.
René nævner at vi har flere senior+ danmarksmestre
Ungdom
Vi har igen i år fået rigtig mange tilslutninger til mandags træningerne. Vi starter lidt lavt til onsdags- og fredagstræningerne og hen ad sæsonen kommer der flere og flere.
Vi har haft to U15 hold og et U13 hold til holdturnering.
Gurli og nogle forældre har været holdledere og alle har haft nogle gode oplevelser. Det har samtidig medført at nogle har tilmeldt sig diverse stævner.
Der har været afholdt klubturnering og natminton med god opbakning.
I den kommende sæson bliver Birk træner for mandagsholdene og Torben bliver træner for miniton.
Der er igen opfordring til forældreopbakning, så kan vi lykkedes med meget.
En kommentar giver stor ros til trænerne om mandagen.
Alle beretningerne er godkendte
Ad. 3) Forelæggelse og godkendelse af det reviderede regnskab
Samlet set har vi et underskud på omkring 15.000 kr. – det nye system har kostet os godt 24.000 kr. som gerne skulle være tjent ind om 2 sæsoner pga. 0 kr. til kontingent.
Der har været nogle udfordringer med at få regnskabet til at stemme overens ved overgangen til det nye system. Det er der dog kommet styr på.
Kommentar – synes vi skal opfordre til at melde sig ind og få EnergiFyn, da det giver overraskende mange penge.
Kommentar – Lars C. har købt noget hos Flügger, så klubben skal huske at tjekke op på om de har de rigtige oplysninger, så vi får pengene ind.
Kommentar – er det årligt at vi skal betale 3.000 kr. til klublokale eller halvårligt? Martin tjekker op på dette.
Kommentar – Hvad var de skyldige omkostninger 11370 kr. fra forrige sæson? Martin tjekker op på dette.
Kommentar – Medlemstilskud er faldet
Kommentar – Udokumenteret udgifter til træner og ledere – kan de godt godkendes? – ja.
Kommentar – Det er et stort beløb som står under udokumenteret udgifter, så det er svært at vide om det er korrekt. – Det tager bestyrelsen med videre.
Regnskabet er godkendt
Ad. 4) Behandling af indkomne forslag
Der er ikke kommet nogle forslag
Ad. 5) Forelæggelse og godkendelse af budget og kontingent 2025/2026
Forslag til kontingentstigninger for næste sæson:
Hold | Kontingent 2024/2025 | Forslag til kontingent fra 2025/2026 |
Ungdom mandag | 700 kr. | 750 kr. |
Ungdom onsdag | 900 kr. | 850 kr. |
Ungdom fredag | 900 kr. | 850 kr. |
Motion 65+ | 550 kr. | 650 kr. |
Tanken bag at mandagstræningen stiger er fordi vi har rigtig mange på træningerne og ventelister, hvorimod onsdags- og fredagstræningerne ikke har så mange. Så håbet er, at nogle vil spille andre dage, da forskellen i kontingent ikke er så stor.
Motion 65+ har i flere sæsoner efterspurgt ½ time mere træningstid og derfor mener vi at kontingentet skal stige.
Kommentar – 65+ bruger altid kun 4 baner, så forslag om at ungdomstræning kan bruge dem – vi har dog svært ved at få trænere på det tidspunkt, samt at børnene skal have fri fra skole. Bestyrelsen overvejer at bruge 2 baner til banebooking.
Kommentar – hvorfor ikke have helt samme kontingent for ungdom – bestyrelsen er bekymret for at nogle helt vil stoppe til badminton da de ikke kan træne andre dage end mandag og så vil kontingentet være for højt. Der er også noget med alder og modenhed hos børnene.
Kontingentet er vedtaget
Bestyrelsen overvejer at have generelt salg af strømper (Bambooni) – fx til holdkampe og andre arrangementer.
Bestyrelsen har lagt et budget som har en positiv bundlinje.
Kommentar – der er budgetteret med det samme kontingent for 65+ som sidste sæson – det er en fejl som bliver rettet til.
Budgettet er godkendt
Ad. 6) Valg til bestyrelsesmedlemmer og suppleanter
Bestyrelsesmedlemmer på valg:
- Trine Duus – ønsker genvalg
- Christian Mindrup – ønsker ikke genvalg
- Louise Jansen – ønsker ikke genvalg
- Suppleanter (1-2 stk.)
- Revisor (2 stk.)
Bestyrelsen: Lena Frederiksen og Marius Dinesen har meldt sig og er valgt.
Suppleant: Birk og Louise har meldt sig og er valgt.
Revisor: Lars P. og Lars C. har meldt sig og er valgt.
Ad 7) Eventuelt
Lars C. vil gerne være med i sponsorudvalget i næste sæson.
Forslag til at få information sendt rundt til medlemmer eller på vores hjemmeside, hvordan man kan tjene penge til klubben og hvor kan man få rabatter.
Vi skal fastsætte priserne på boldsalg i klubben – kommentar til at kigge på, at vi ikke er dyrere end ude i butikkerne.
Vi opfordrer igen i år til at man køber benzin via OK og EnergiFyn, så får klubben tilskud – det kan evt. stå i ”tilmeldingsblanketten”. (Tjek Flügger).
Voksenfjer spiller samme tid som sidste sæson – Christian Mindrup er der den første ½ time og sætter dem i gang.
René Frederiksen vil gerne stille sig til rådighed for bestyrelsen med hjælp til diverse.
Forslag til at afholde vores eget ”Monrad-stævne”, så man kan få aktiveret vores egne spillere til at prøve stævner (Lars C. og Birk).
Referent: Trine Duus
Dirigent: René Frederiksen
Kontakt Martin fra bestyrelsen - han hjælper gerne 😊